- رفیع پور، الف و گویا، ز. (1389). ضرورت و جهت تغییرات آموزشی در برنامه درسی ریاضی مدرسه ای در ایران از دیدگاه معلمان ریاضی. مجلۀ علمی پژوهشی نوآوری های آموزشی. وزارت آموزش و پرورش. ایران. بهار 1389. شماره 33. صص 91-120. (لینک دانلود)
- رفیع پور، الف. (1391). ارایه مدلی برای تحقیق در کلاس درس ریاضی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال ششم، جلد 6، شماره 4. صص 305-315. دانشگاه شهید رجایی تهران. ایران. (لینک دانلود)
- Rafiepour, A.; Stacey, K. & Gooya, Z. (2012). Investigating Grade Nine Textbook Problems for Characteristics Related to Mathematical Literacy. Mathematics Education Research Journal. 24, no. 4, pp. 403-421. Springer.
- رفیع پور، الف. (1391). تحلیل محتوای مسایل کتاب حسابان بر اساس رویکرد مدلسازی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال ششم، شماره 24، صص 135-156. (لینک دانلود)
- احمدپو، ف.؛ فدایی، م.؛ و رفیع پور، الف. (1391). باورهای معلمان ریاضی دوره متوسطه نسبت به ریاضی و حل مسئله ریاضی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال ششم، شماره 24، صص 203-220. (لینک دانلود)
- احمدپو، ف.؛ فدایی، م.؛ و رفیع پور، الف. (1392). بررسی رابطه بین باورها و مولفه های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). نشریه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان (اصفهان). سال دهم، دوره دوم، شماره 9 پیاپی 63، صفحات 97-87. (لینک دانلود)
- رفیعپور، الف. و جوکار، ل. (1392). بررسی نقش جنسیت و پایه تحصیلی در عملکرد ریاضی دانشآموزان در حل یک مسئله غیر معمولی. مجلۀ علمی پژوهشی نوآوری های آموزشی. وزارت آموزش و پرورش. ایران. زمستان 1392. شماره 48. صص 44-27. (لینک دانلود)
- رفیعپور، الف. (1393). بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانشآموزان. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). نشریه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان (اصفهان). سال یاز دهم، دوره دوم، شماره 15 پیاپی 42، صفحات 33-24. (لینک دانلود)
- Mehraein, S. & Rafiepour, A. (2014). Gender and Mathematical Modelling Competency: Primary Students’ Performance and Their Attitude. Procedia – Social and Behavioral Sciences. Elsevier. DOI: 10.1016/j.sbspro.2014.03.143.
- Kazemi, F., Rafiepour, A., & Fadaie, M. (2014). The Effect of a Metacognitive Innovative Approach on University Students’ Attitude and Academic Achievement in Mathematics. Indian Journal of Scientific Research. Vol. 4, No. 3. Pp: 69-81.
- رفیعپور، ابوالفضل. (1393). مدلسازی و کاربردها: گزارش یک پژوهش. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. سال دوم، شماره سوم. دانشگاه خوارزمی با همکاری انجمن برنامه درسی ایران. صص: 93-116.
- فرامرزپور، ن.، رفیع پور، الف. (1393). باورهای جنسیتی مربوط با ریاضی در ذهن دانشآموزان. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال ششم، شماره 34، صص 132-117. (لینک دانلود)
- اسماعیلی، م.، رفیع پور، الف. (1394). شناسایی عوامل موثر در پیشرفت ریاضی دانشآموزان ایرانی پایه هشتم در مطالعه تیمز 2011. مجلۀ علمی پژوهشی نوآوری های آموزشی. وزارت آموزش و پرورش. بهار 1394. شماره 53. صص 76-56. (لینک دانلود)
- فرامرزپور، ن.، رفیع پور، الف. و حسینچاری، م. (پذیرش). بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس باورهای تحصیلی ریاضی. فصلنامه علمی-پژوهشی اندازه گیری تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی. شماره ؟. صص ؟-؟.